sobota, 1 lutego 2014

Jak zrobić trójwarstwową kawę- Latte Macchiato?



Moje UZALEŻNIENIE! Uwielbiam ją. Jest przepyszna, szybko się ją robi i robi duże wrażenie gdy podaje ją moim gościom :)

Można ją pić przez słomkę, ale ja preferuję tradycyjny sposób- wtedy wszystkie 3 warstwy przeplatają się ze sobą, PUSZYSTA pianka, GORĄCA kawa i ZIMNE mleko. Mniam mniam!


Czego potrzebujemy?

Schłodzone mleko
Kawa rozpuszczalna/ sypana
Spieniacz do mleka (ja przez kilka lat z  powodzeniem zastępowałam go zwykłym termosem)
cynamon





Zimne mleko ubijamy na gęstą pianę


Przelewamy ją do szklanek- ja preferuję wysokie do kawki ;)


Teraz NAJWAŻNIEJSZA rzecz, która decyduje o tym, czy nasze Macchiato się uda!
Uderzamy delikatnie szklanką o blat. Dzięki temu mleko które się nie ubiło opadnie na dno gdyż jest cięższe od piany. Ja dla pewności dodaję odrobinę mleka prosto z kartonu i uderzam delikatnie o blat aby opadło.

W naczyniu z "dziubkiem" robimy kawę wedle  uznania- możemy ją także posłodzić, lub dodać ulubione dodatki. Ja używam tego samego naczynia w, którym ubijałam pianę.

Teraz delikatnie, małym strumieniem przelewamy kawę do mleka. Oczywiście najbezpieczniej jest robić to po ściance szklanki, po łyżeczce, jednak jeśli piana jest mocno zbita to można to nalewać normalnie. Ja tak robię i wychodzi cacy ;)


Kawa dostaje się pomiędzy mleko i piankę tworząc trzecią warstwę.



Wierzch posypujemy cynamonem/ posypką/ kakao/ startą czekoladą i gotowe!

Możemy poddać się temu rozkosznemu doznaniu :))





Polecam wypróbować tym, którzy do tej pory nie wiedzieli jak się do tego zabrać.
Kto zna? Kto uwielbia jak ja? :)



48 komentarzy:

  1. Za każdym razem głowię się czemu nie wychodzą mi te 3 warstwy, teraz już wiem! Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam, ja tą sztukę opanowałam stosunkowo niedawno, ale często się nią racze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kawowe wynalazki :) Najbardziej cafe latte, latte macchiato, cappucino...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam macchiato :D Jednak ja kupuje te 3warstwowe w saszetkach, bo zazwyczaj nie chce mi sie z kawusia bawic :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam pyszna jest, ja jeszcze lubię na wierzch wcisnąć bitą śmietankę :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. robię często ;) uwielbiam ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. wow:) Naprawdę robi wrażenie. Muszę zapamiętać. A najlepiej...jutro wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. No nawet, nawet ;) Ja robię zawsze 4 warstwy - mleko, kawa zmieszana z mlekiem, sama kawa, pianka. Jednak przyznam, że bawienia się z tym trochę jest... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobiłam, wyszła idealnie :) do tego mega pyszne i banalnie proste gorące rogaliki....mniam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny poradnik i zdecydowanie świetna robota w przyrządzeniu ulubionej przez wszystkich Latte Macchiato

    OdpowiedzUsuń
  11. No probowalam z na 3 sposoby wszystkie zawiodly wyszlo kakao...:(

    OdpowiedzUsuń
  12. No probowalam z na 3 sposoby wszystkie zawiodly wyszlo kakao...:(

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow świety sposób na pewno wyprubuje:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow świety sposób na pewno wyprubuje:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ubić te mleko jak normalnie w mikserze?

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham kawę! Twój przepis i wykonanie jest po prostu świetne! Osobiście uwielbiam kawę z cynamonem, jego zapach w połączeniu z kawą działa na mnie relaksująco

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za fajny przepis, zaraz będę robić!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli smakuje jak wygląda, to z chęcią bym taką kawę wypiła. Już nie mogę się doczekać kiedy we własnym mieszkaniu będę różnego rodzaju kawy czy herbaty przygotowywać. Jestem właśnie w trakcie urządzania i wyposażania kuchni. Na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata mam już sporo rzeczy upatrzonych.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zazdroszczę! Masz do tego talent i jest to widoczne:) Na pochwałę zasługują idealnie zrobione wartstwy:) Ja w domu pije jednak zwykla sypana. Ale na takie latte zazwyczaj chodze do https://etnocafe.pl/kawiarnie/ . Jak ktos szuka naprawde swietnej kawy to zdedcydoewniae polecam:) Lub zrobic sobie to tak jak autorka pokazala:D

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy jest różnica jeśli damy mleko świeże zamiast uht? Bo robiłam na świeżym i wyszły tylko dwie warstwy :((

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajnie to wyszlo. Ewidentnie musze wyprobowac bo nie wyglada to na nic trudneego. Calosciowo wazne jest tez jaka kawe sie jeszcze dodaje. Osobiscie bardzo polecam : https://etnocafe.pl/ i to jest naprawde swietne.

    OdpowiedzUsuń
  22. Przy zakupie składników polecam zwrócić uwagę na certyfikaty. Np przy oleju palmowym patrzymy na RSPO https://certyfikatrspo.pl/certyfikacja-rspo/). Skladaniki pochodza od zaufanego dostawcy i zwyczajnie sa lepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj zazdrość łapie jak widze ze ktos potrafi tak swietnie robic kawe. Ja probowalam i niestety mi to nie wychodzi:) Ale zawsze trafiam ostatecznie do https://etnocafe.pl/dla-biznesu/ i w sumie na dobre wychdozi bo kawe maja boska:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo dobra instrukcja, sam robię trochę inaczej ale twoja też daje rade.

    OdpowiedzUsuń