poniedziałek, 30 września 2013

Muffinki kokosowe z kuleczkami rafaello




Muszę się do czegoś przyznać- kocham gotować i piec, a w szczególności jeżeli robię to dla kogoś.
Nie inaczej było w tym przypadku. Zastanawiałam się co upichcić dla mojego Narzeczonego jako dodatek do prezentu z okazji dnia chłopaka, a że On kocha wszystko co kokosowe wybór padł na muffinki kokosowe.

Przepis jest łatwy i w miarę szybki.

Czego będziemy potrzebować?



Składniki suche:

  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 1/3 szklanki wiórek kokosowych
  • Cukier wanilinowy
Składniki mokre:

  • 2/3 szklanki śmietanki 36% 
  • 1/2 szklanki roztopionego masła
  • 2 krople aromatu migdałowego
  • 2 jajka 
Dodatkowo:
  • Kuleczki rafaello ( ilość wedle uznania) Ja robiłam z podwójnej porcji składników i zużyłam całe duże opakowanie, czyli ponad 20 kulek.
  • 2 tabliczki białek czekolady
  • wiórki kokosowe



 Co robimy?

W misce mieszamy wszystkie mokre składniki.



W oddzielnej misce mieszamy wszystkie suche składniki.


Następnie przekładamy suche składniki do mokrych i delikatnie mieszamy wszystko razem.



Do foremek na muffinki lub papilotek nakładamy ciasto, aby zakryć dno.


Następnie na środku umieszczamy kuleczkę rafaello



Kolejnym krokiem jest nałożenie ciasta tak aby przykryć kuleczki



Tak przygotowane babeczki wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez 25 minut.


Po wyjęciu z piekarnika odstawiamy muffinki do całkowitego ostygnięcia.

Następnie rozpuszczamy dwie tabliczki białej czekolady w kąpieli wodnej.


Każdą babeczkę maczamy w rozpuszczonej czekoladzie


 I od razu w wiórkach kokosowych



I gotowe!


Muffinki są przepyszne, bardzo kokosowe, wilgotne, oraz delikatne w smaku.
Polecam i zapraszam do  wypróbowania przepisu!



18 komentarzy:

  1. Wyglądają baaaardzo apetycznie. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne i na pewno bardzo pyszne, ja również uwielbiam wszystko co kokosowe:)
    a przepis, gdy tylko będę miała chwilę wpiszę sobie do mojego przepisowego zeszytu,
    pieczenie ciast nie idzie mi za dobrze, ale muffinki zawsze mi wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham rafaello! wygląda mega smacznie i pewnie takie jest:) na bank robię w weekend <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Awww właśnie przepadłam! Porywam przepis xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale bym taką zjadła!! przepis zapisuje ;>

    OdpowiedzUsuń
  6. O mój Boziu! :) ja mam dwie lewe ręce, jeśli chodzi o gotowanie/ pieczenie, ale ten przepis wydaje się mega prosty! Na pewno wypróbuję!! :) Mniam, mniam !:D

    OdpowiedzUsuń
  7. MMM suuper przepis, myślę, że skorzystam ;DD

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo apetycznie, a że ja też bardzo lubię wszystko co kokosowe to będę musiała kiedyś wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. aaaaaaaa, wieczór nadchodzi a ja oglądam takie słodkości i mam ochotę najeść się na noc takimi łakociami! :P

    OdpowiedzUsuń
  10. muszę wypróbować bo mój też uwielbia wszystko co kokosowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. muszą być też baaardzo słodkie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Też lubię gotować i eksperymentować w kuchni :) Ostatnio mam okres sałatkowy. Przeszłam na lekką dietę i co dziennie tworzę nowa sałatkę. Ale Twój przepis jest tak pyszny, że za miesiąc (po diecie:D) go wykorzystam !

    OdpowiedzUsuń
  13. ojej! pysznosci!
    bede zagladac czesciej.... piekne makijaze ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie myślałam, że z rafaello można zrobić coś jeszcze lepszego niż ono samo, a tu proszę! Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł na troszkę inną odsłonę muffinek. Ja również ostatnio trochę zaszalałam i znalazłam przepis https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/muffinki-czekoladowe-z-cukierkami-z-mieszanki-wedlowskiej/
    i jużkilka razy robiłam babeczki według tego przepisu i jestem zachwycona. Polecam!

    OdpowiedzUsuń