piątek, 4 października 2013

*Najłatwiejszy przepis na pyszną zupę-krem z dyni! *



Moje pierwsze w życiu podejście do dyni. Nieskromnie przyznam, że wyszło przepyszne i na pewno zrobię to danie jeszcze nie raz.

Najwięcej czasu schodzi się z przygotowaniem dyni. Reszta jest szybka i prosta.
Ok, więc zaczynamy!

Co robimy?

 Kroimy 1 dużą cebulę



i 2 obrane marchewki






 Podsmażamy je razem przez ok. 5-6 minut w garnku wraz z posiekanymi 2 ząbkami czosnku na rozgrzanej oliwie lub oleju.


Czas na dynię.


Pozbywamy się gniazd nasiennych i włókien, ja zrobiłam tą łyżką.


Półmetek... :)


Następnie obieramy dynię i kroimy w dość sporą kratkę


Kolejnym krokiem jest dodanie dyni do podsmażonych warzyw w garnku.
Potem zalewamy wszystko dwoma litrami rosołu. Ja nie miałam go, więc użyłam kostek rosołowych (3 sztuki)


Gotujemy wszystko na małym ogniu pod przykryciem do miękkości warzyw, około 30-40 minut.

Odstawiamy zupę do ostygnięcia. Następnie blendujemy na gładką konsystencję.
Doprawiamy: solą, pieprzem, curry, cynamonem. Dodajemy ok 4-5 łyżek 18% śmietany.




Podajemy z kleksem śmietany, prażonymi pestkami dyni i grzankami czosnkowymi.



Smacznego:)

Lubicie dynię? Jakie znacie fajne przepisy z jej użyciem?


11 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam zupy dyniowej, ale widzę, że ostatnio zrobiło się o niej głośno! Może warto spróbować ;>

    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale z Ciebie perfekcyjna Pani domu Nisiu! :) Nie jadłam nigdy takiej zupy, a nie przepadam za dynią:) pewnie nie smakowała mi w tych postaciach w których ją jadłam, ale na taką zupę to mam ochotę! i chyba ją zrobię, bo przecież teraz robimy wszystko byle się nie uczyć :P

    OdpowiedzUsuń
  3. jeju ale pychotki:D
    zapraszam, obserwuje:D
    rozaliafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę wypróbować!

    Nigdy nie próbowałam a teraz jest okres dyniowy więc muszę zrobić tę zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż się głodna zrobiłam, a jestem po obiedzie ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm ja w zeszłym sezonie robiłam z dyni ale ciasto :D a taką zupkę to bym sobie też z chęcią zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jadłam jeszcze nic z dyni!:( Pysznie to wszystko wygląda!!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja mama robi taką zupę :) Jest pyszna ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. wlasnie ukpilam dynie, mam tez soczewice - na poniedzialek bedzie super obiad ;D

    Paulina

    OdpowiedzUsuń